vlaknina – denna dávka

Aká je oddelená strava?

Princíp delenej stravy je v tom, že jesť môžete skoro všetko, avšak oddelene. Zabudnite na kuriatko s ryžou alebo rybu so zemiakmi.  Buď mäso, alebo príloha!

Konzumovat je možné všetky potraviny , len je potrebné vedieť ktoré  skupiny sa môžu kombinovať navzájom:

  • Skupina A: „kyslé potraviny“ – bielkoviny: mäso, hydina, ryby, morské plody, sója, syr a syrové výrobky s obsahom tukov do 50 %, vajcia, niektoré druhy ovocia: pomaranč, grapefruit, jahody, maliny…, ovocné čaje, šampanské
  • Skupina B: „neutrálne potraviny“- väčšina zeleniny: hrach, uhorky, špenát, rajčiny, cibuľa…, semienka, orechy, bylinky, kyslé mliečne výrobky: zákvas, tvaroh, ricotta…, olivový olej, šunka, údené ryby, maslo
  • Skupina C: „zásadité potraviny“ – celozrnné potraviny: chlieb, cestoviny…, koláče, krekery, cukor, med, ryža, sladká zelenina: zemiaky, mrkva, kukurica…, sladké ovocie: banány, sladké jablká, sušené ovocie…, všetky strukoviny okrem sóje, pivo, ovocné šťavy, sirupy

Prísne zakázané je kombinovať skupiny A a C. Je možné kombinovať skupinu A a B, prípadne skupinu B a C.
Je dovolené konzumovať skoro všetky potraviny. Konzumovanie väčšiny doporučených potravín v správnom  množstve patrí medzi zásady správnej výživy, takže zníženie váhy dosiahnete aj bez stresujúcej kombinácie jedál podľa skupín.

Na prípravu jedál si istý čas – ako napokon pri všetkom – je nutné nájsť viac času. Kým sa zorientujete a naučíte prirodzene orientovať v jedle, chvíľkuto  potrvá.

Pomocou tejto diéty  je možné pár kíl zhodiť a dokonca aj rýchlo.  Najnebezpečnejšie je, ak si niekto delenú stravu zvolí, ako diétu. Každá diéta totiž býva chápaná, ako časovo obmedzené riešenie, nie ako doživotný životný štýl, preto v tom je delená strava zradná.